Obchodné podmienky
Prevádzkovateľ internetového portálu je
Ľuboš Macák-Extrapack
Ďurčiná 307
01501 Rajec
Slovensko
IČO: 417 533 99
DIČ: 107 433 73 85
Zodpovedná osoba a kontakt
Ľuboš Macák
+421 908 533 434
info@extrapack.sk
Úvodné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej len "VOP" ) platia pre nákup v internetovom obchode www.extrapack.sk. Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy ( faktúry ), kedy na jednej strane je Ľuboš Macák-Extrapack, Ďurčiná 307, 015 01 Rajec prevádzkujúci internetovú stránku WWW.EXTRAPACK.SK, zapísaný v Okresný Úrad Žilina , Vysokoškolákov 8556/33B, 010 08 Žilina, živnostenský register č. 580-32490 ako obchodník ( ďalej len "obchodník" ) a na strane druhej je Kupujúci ( ďalej len "Kupujúci" alebo "zákazník").
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
1) O registrácii
"Vyhlasujeme, že dáta slúžia len pre účely identifikácie pri nákupe vo firme Ľuboš Macák-Extrapack a nebudú poskytnuté tretím osobám ani inak zneužité.
Objednávky je možné uskutočniť i bez registrácie.
2) Prijatie a vybavenie objednávky, kúpna zmluva
Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu kupujúceho i obchodníka s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky zo strany obchodníka). Od tohto momentu medzi kupujúcim a obchodníkom vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane reklamačných podmienok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom samotným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávaného tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, obchodník bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, k uzavretiu Kúpnej zmluvy nedôjde.
Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú záväzné. Avšak toto neplatí pre objednávky s cenovou ponukou za dopravu, kde zákazníkovi vypracujeme individuálnu cenovú ponuku za doručenie tovaru v závislosti od typu a množstva objednaného tovaru, ako aj miesta a termínu doručenia tovaru. Z tohto dôvodu sa objednávka s cenovou ponukou za dopravu stáva záväzná až po odsúhlasení ceny za dopravu zákazníkom. Pokiaľ nebude zákazníkovi cena za doručenie tovaru vyhovovať, môže požiadať o stornovanie objednávky, ktorá bude bezplatne stornovaná, alebo si zákazník po tovar môže prísť osobne, prípadne si po tovar môže poslať svojho prepravcu. Objednávku možno zrušiť pred jej expedíciou. V prípade, že nebude objednávka zrušená do doby pred expedíciou, a bude expedovaná, môže byť po objednávateľovi požadovaná náhrada nákladov spojená s expedíciou tovaru. O prijatí objednávky ste automaticky informovaný elektronickou poštou e-mailom. Pri každej položke je zobrazené, či je tovar na sklade alebo nie, prípadne aj to, či sa jedná o tovar na objednávku aj s informáciou o minimálnom množstevnom odbere pre daný tovar. Pokiaľ tovar nie je na sklade, alebo sklade dodávateľa, budeme Vás bezodkladne informovať o ďalšom termíne dodania.
Nákupný košík
Ak ste si vybrali tovar, ktorý chcete kúpiť, musíte ho najskôr vložiť do virtuálneho nákupného košíka. To urobíte kliknutím na odkaz "Vložiť do košíka" v detaile tovaru. Ihneď po vložení tovaru do košíka sa Vám zobrazí obsah košíka. Pri každej položke môžete upraviť počet kusov. Ak chcete tovar z košíka odstrániť, kliknite na konci riadku na červené X. Uvedená cena je súčet cien všetkých položiek v košíku. Výslednú cenu objednávky vrátane poplatku za dopravu uvidíte ešte pred záväzným odoslaním objednávky. Toto však neplatí pre objednávky s cenovou ponukou za dopravu, pri ktorých zákazník dostane výslednú cenu za dopravu až po odoslaní objednávky. Teraz môžete pokračovať vo výbere ďalších položiek, ktoré chcete nakúpiť. Môžete tak urobiť kliknutím na "Späť na nakupovanie".
Kedykoľvek sa môžete do košíka vrátiť kliknutím na odkaz Nákupný košík hore na lište, kde vidíte aktuálnu cenu obsahu košíka.
Pokiaľ máte tovar vybraný, kliknite na " Objednávka s povinnosťou platby ", kde uskutočníte záväznú objednávku.
Kupujúci je povinný uviesť správnu a úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť objednaný tovar odoslaný.
Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar a zaplatiť celkovú cenu.
S celkovou cenou je kupujúci oboznámený pri vyplňovaní objednávky ešte pred jej záväzným potvrdením, avšak pri objednávkach s cenovou ponukou za dopravu bude zákazník o cene dopravy oboznámený dodatočne. Až na základe cenovej ponuky za dopravu sa zákazník rozhodne, či danú objednávku potvrdí, stornuje, prípadne si pre tovar príde osobne. Stornovanie objednávky je bezplatné.
Ak si kupujúci svoju objednávku rozmyslí, je dôležité, čo najrýchlejšie kontaktovať pracovníkov e-shopu o storne, poprípade úprave objednávky. A to buď telefonicky na tel.č. +421 908 533 434 alebo e-mailom na info@extrapack.sk
Každá objednávka je telefonicky overovaná, ak tovar nie je skladom z dôvodu, že sa medzičasom vypredal ( vybavením predchádzajúcich objednávok ), objednávka sa po dohode oboch strán zruší, prípadne sa daný tovar dodatočne naskladní v najkratšom možnom čase.
Potvrdenie objednávky
Po odoslaní objednávky v košíku budete ihneď informovaný prostredníctvom e-mailu o potvrdení prijatia objednávky. Obchodník sa zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu.
Spôsob dodania tovaru
Tovar bude doručený na dodaciu adresu uvedenú v objednávke.
V prípade, že vybraný tovar nebude na sklade, budeme Vás ihneď kontaktovať či už telefonicky alebo e-mailom a dohodneme s Vami dodanie, poprípade storno daného tovaru.
V prípade, že kupujúci si dodaný tovar u prepravcu neprevezme, môže obchodník požadovať uhradiť všetky náklady s týmto spojené ( prepravné + balné, prípadne prepravné za vrátenie zásielky späť na adresu obchodníka ), a to aj v prípade, že kupujúci v objednávke uvedie neúplné, nesprávne alebo chybné údaje, pre ktoré nebude možné zásielku doručiť.
Práva a povinnosti obchodníka:
Obchodník má povinnosť vybaviť záväznú objednávku a odoslať objednaný tovar na uvedenú dodaciu adresu. Neoddeliteľnou súčasťou zásielky je aj faktúra na zakúpený tovar, ktorú dostanete v tlačenej podobe s produktom alebo ako prílohu do e-mailu.
Všetky osobné údaje poskytnuté pri registrácii sú dôverné a nemožno ich využiť na iné účely.
Obchodník má právo odmietnuť objednávku, pokiaľ kupujúci opakovane nesplní svoj záväzok odobrať tovar a zaplatiť kúpnu cenu, poprípade neustále mení svoje požiadavky bez toho, aby zásielku prevzal.
Obchodník má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky) v prípade, že nie je tovar skladom alebo sa nedohodne s kupujúcim na inom riešení.
Obchodník nesie zodpovednosť za vady tovaru podľa všeobecného predpisu §§ 622 a 623 Občianskeho zákonníka, ktoré znejú:
§ 622 Občianskeho zákonníka
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
(3) Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623 Občianskeho zákonníka
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Základné povinnosti obchodníka 108/2024 Z. Z.:
Spôsoby platby
Platbu za tovar, je možné vykonávať nasledujúcimi spôsobmi:
1. Dobierka
Platíte až pri prevzatí tovaru. Túto možnosť môžete využiť u Slovenskej pošty
2. Bankovým prevodom
Slovenská Sporiteľňa a.s.,
IBAN: SK22 0900 0000 0051 2285 1877 SWIFT: GIBASKBX
Názov účtu: Ľuboš Macák-Extrapack
3) Druhy dopravy verejnými prepravcami:
Osobný odber
Objednávku je možné vyzdvihnúť osobne za predpokladu, že je objednaný tovar na sklade a dostanete potvrdzovací e-mail o vybavení objednávky. V ostatných prípadoch vás budeme informovať. Objednávky je možné vyzdvihovať počas otváracích hodín, mimo túto dobu po dohode.
PRED OSOBNÝM ODBEROM TOVARU JE NUTNÉ SA VOPRED TELEFONICKY DOHODNÚŤ NA TELEFÓNNOM ČÍSLE +421 908 533 434!!!
Poštovné, ak nebude uvedené inak, je účtované vo výške 5 eur v rámci SR.
Cena prepravy nezahŕňa možnosť večerného doručenia (voliteľne) a telefonické kontaktovanie zákazníka, pre prípadnú zmenu doby či miesta doručenia.
U niektorých obzvlášť neskladných, ťažkých alebo inak zle prepravovateľných výrobkov môže byť cena prepravy zvýšená. Cena za prepravu sa zobrazuje ihneď po výbere spôsoby dopravy. Toto však neplatí pre objednávky s cenovou ponukou za dopravu.
Reklamácia zásielky je možná do 3 dní od doručenia, za predpokladu, že poškodenie nebolo zjavné pri odovzdaní zásielky kupujúcemu.
Tovar doručovaný Slovenskou poštou - Obchodný balík
Poštovné, ak nebude uvedené inak, je účtované vo výške 5 Euro. Cena nezahŕňa žiadne ďalšie služby, pretože ich Slovenská pošta neponúka. Pokiaľ nebude objednávajúci zastihnutý, dostane do schránky oznámenie o doručení zásielky. Zásielku si môže vyzdvihnúť na uvedenej pošte alebo požiadať o opätovné doručenie. U týchto zásielok nie je možná akákoľvek komunikácia s dopravcom a nemáme žiadnu možnosť zásielku ovplyvňovať, avšak môžeme zásielku sledovať na stránke www.posta.sk v sekcii sledovanie zásielok. Maximálna hmotnosť jedného balíka je 30kg.
U niektorých obzvlášť neskladných, ťažkých alebo inak zle prepravovateľných výrobkov môže byť cena prepravy zvýšená po telefonickom kontaktovaní zákazníka. Cena za prepravu sa zobrazuje ihneď po výbere spôsobu dopravy. Reklamácia zásielky je možná iba pri prevzatí.
POZOR! Pokiaľ je balík viditeľne poškodený, alebo ak je porušená ochranná páska, spíšte záznam u prepravcu a informujte o danej skutočnosti Predajcu.
Zásielka je zvyčajne doručená do troch pracovných dní od odoslania. O odoslaní je zákazník informovaný e-mailom, ktorý obsahuje aj číslo zásielky.
4) Záruka
Záručná lehota začína plynúť dňom prevzatia tovaru. V sporných prípadoch môže byť záručná lehota predĺžená o 5 (slovom päť) dní ako náhrada za čas dopravy. Na nový tovar poskytujeme záruku 24 mesiacov a na použitý tovar poskytujeme záruku 12 mesiacov. Ak tovar nakupuje fyzická osoba podnikateľ ( SZČO ), alebo právnická osoba ( s.r.o., a.s. a pod... ), bude záručná lehota skrátená na polovicu, teda na nový tovar bude poskytnutá záruka 12 mesiacov a na použitý tovar 3 mesiace.
5) Rozpor s kúpnou zmluvou - všeobecné informácie
V prípade, že vec pri prevzatí Kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby obchodník bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. Na tovar poskytujeme záručnú dobu danú zákonom.
6) Právo Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
Ak je kúpna zmluva uzatvorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku ( v internetovom obchode ), má spotrebiteľ ( kupujúci ) právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. V takom prípade spotrebiteľ kontaktuje obchodníka a to najlepšie písomne najneskôr posledný deň 14 dňovej lehoty, kde uvedie, že odstupuje od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi, alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Peniaze nie je možné vrátiť v hotovosti v sídle spoločnosti. V osobitných prípadoch môže byť s prihliadnutím na okolnosti predĺžená lehota vrátenia, nie však dlhšie ako 30 dní od doručenia. Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru, ako aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
AK JE KUPUJÚCI FYZICKÁ OSOBA PODNIKATEĽ ( SZČO ) ALEBO PRÁVNICKÁ OSOBA ( s.r.o., a.s. a pod... ) NEMÁ NÁROK NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA ĎIAĽKU!!!
Kedy zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy
Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy a vrátiť tovar či služby bez udania dôvodu v týchto prípadoch § 7 ods. 6 písm. c) zakona č. 102/2014 :
§ tovar vyhotovený na objednávku či na zákazku (tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
§ tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (potraviny, zákusky, torty),
§ tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (spodné prádlo, sterilné balenia a pod.),
§ rozbalené CD, DVD, počítačové hry (predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového
softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil),
§ noviny, časopisy a nezabalené knihy (predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v
ochrannom obale),
§ tzv. digitálny download – poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
§ predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
§ predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
§ preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
§ vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka ( to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal ),
§ poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
§ predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť
7) Doručenie a dodacie podmienky
Niektoré zásielky môžu byť rozdelené do viacerých balíkov. Poštovné zostáva bez zmeny.
Všetky zásielky sledujeme až do ich doručenia, snažíme sa tak predchádzať problémom, ktoré pri doručovaní vznikajú.
Ako postupovať pri vrátení tovaru:
- Pripravte zásielku podľa popisu nižšie.
- Tovar, ktorý budete zasielať späť na adresu zašlite podľa popisu nižšie Vami zvoleným prepravcom.
Ako zásielku pripraviť
Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v akom ste ju prevzali pri dodávke. Vždy prosím použite baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému znehodnoteniu pôvodných obalov. Neposielajte tovar na dobierku, odporúčame Vám tovar poistiť. Peniaze za tovar vrátane nákladov spojených s prepravou Vám budú vrátené na bankový účet ( nezabudnite ho uviesť do formulára ) a to do 14 pracovných dní od obdržania zásielky.
Všetky spôsoby úhrady, možno vybrať pred výberom dopravy. Všetky spôsoby platby sú zahrnuté v cene dopravy.
Platba bankovým prevodom - tovar budeme expedovať po obdržaní platby na bankový účet. Je to vždy po dohode so zákazníkom telefonicky, keďže sa každá objednávka overuje telefonicky.
Dobierka - objednaný tovar Vám zašleme poštou a pri prevzatí tento tovar uhradíte v hotovosti prípadne platobnou kartou, ak túto možnosť ponúka prepravca.
Osobný odber - tovar musí byť vopred zaplatený prevodom na bankový účet !!!
8) Reklamácie
V prípade, že tovar, ktorý ste od nás dostali, je poškodený alebo nefunkčný, postupujte podľa reklamačného poriadku. Vrátenie tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy je popísané v bode 6. Obchodných podmienok.
V prípade, že kupujúci nebol spokojný s vybavením reklamácie, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/7632 130
041/7632 139
fax č. 041/7632 139
resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk ). Kupujúci je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.ueropa.eu/consumers/odr/.
9) Záručné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom obchodníka a príslušnými právnymi predpismi.
Záruka na u nás zakúpený tovar je zákonom daných 24 mesiacov pre nový tovar, a 12 mesiacov pre použitý tovar. Ak tovar nakupujete ako fyzická osoba podnikateľ ( SZČO ) alebo právnická osoba ( s.r.o., a.s., a pod... ) záruka sa skracuje na polovicu.
Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok se riadi aktuálnym predpisom Občianskeho zákonníka.
Na nový tovar sa vzťahuje záruka 24 mesiacov. Na použitý tovar sa vzťahuje záruka 12 mesiacov.
V prípade, že sa počas tejto doby vyskytne vada na výrobku, má kupujúci právo na reklamáciu. V tom prípade kupujúci pošle reklamovaný výrobok s krátkym popisom vady na adresu: Ľuboš Macák, Extrapack, Ďurčiná 307, 015 01 Rajec.
Tovar na reklamáciu zasielajte čistý, zabaľte do vhodného obalu. Dopravca neručí za zle zabalené zásielky a výrobca neuzná záruku u tovaru poškodeného pri preprave.
Na vybavenie reklamácie má predávajúci 30 dní od prevzatia tovaru.
V prípade, že reklamácia bude uznaná, má kupujúci právo na úhradu nevyhnutných nákladov, a to poštovného, ktoré uhradil pri odoslaní reklamovaného tovaru. Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý obchodník ponúka, vráti obchodník kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
V prípade, že výrobca reklamáciu uzná budú peniaze vrátené na Vami uvedený účet. Po vybavení reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu kedy kupujúci nemal tovar k dispozícií.
Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť dňom prevzatia tovaru. Všetky doklady týkajúce sa reklamácie si vždy starostlivo uschovajte.
V prípade, že bude reklamácia zamietnutá, môže to byť z týchto dôvodov ako napríklad tovar po záručnej dobe, do výrobku bolo neoprávnene zasahované ( napríklad bol výrobok opravovaný v neautorizovanom servise ), výrobok bol používaný neprimeraným spôsobom.
Ak kupujúci uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy výrobku, môže byť jeho reklamácia zamietnutá výhradne na základe výsledkov odborného posúdenia, ktoré musí byť v písomnej forme a obsahovať :
- označenie osoby vykonávajúcej odborné posúdenie,
- presný popis posudzovaného výroku a jeho stavu,
- výsledok posúdenia ( v zásade teda zhodnotenie existencie, príčin, povahy a rozsahu vád ), a
- dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
Ako postupovať
V prípade reklamácie postupujte podľa popisu nižšie: Zašlite výrobok na adresu - "kontaktná adresa". Preprava je hradená stranou predávajúceho. Akonáhle budete vedieť kedy a kde zásielku budeme môcť vyzdvihnúť, kontaktujte nás. Zásielka musí byť kompletná ( vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie ). Vždy prosím použite baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému znehodnoteniu pôvodných obalov. Neposielajte tovar na dobierku, v takom prípade nebude tovar prevzatý. Odporúčame Vám tovar poistiť. Ihneď po obdržaní tovaru obdržíte reklamačný protokol. Tovar musí byť pre prepravu riadne zabalený, tak aby nedošlo k jeho ďalšiemu prípadnému poškodeniu. Chybný alebo poškodený tovar bude vymenený alebo bude vrátená jeho kúpna cena aj s poplatkom za prepravu. Obchodník nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúci z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Tovar je z hygienických dôvodov na reklamáciu prijatý len riadne vyčistený. Ak výrobca poskytuje záruku dlhšiu, je uvedená pri tovare v katalógu. O vybavení reklamácie budete informovaní e-mailom, prípadne SMS. Rovnako ako pri dodaní objednávky budete informovaní o expedícii balíka a termíne doručenia. Ďakujeme Vám za čas, ktorý ste strávili prečítaním obchodných podmienok.
Ľuboš Macák-Extrapack.
Ochrana osobných údajov
Ochrana osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je v súlade s platnými zákonmi o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení.
Kupujúci súhlasí so spracovaním týchto svojich osobných údajov: meno a priezvisko, adresa bydliska, doručovacia adresa, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo ( ďalej všetko spoločne len ako "Osobné údaje" ). Kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov obchodníkom, a to pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia užívateľského účtu. Súhlas so spracovaním Osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto odseku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe znemožňovala uzavretie kúpnej zmluvy.
Kupujúci môže kedykoľvek svoj súhlas písomne odvolať. V takom prípade obchodník odstráni zo svojej databázy všetky osobné údaje kupujúceho v nevyhnutnom rozsahu. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie nevyhovujúceho stavu a ďalších zákonných práv k týmto údajom.
Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje Osobné údaje ( pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z webového rozhrania obchodu ) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať obchodníka o zmene vo svojich osobných údajoch.
Spracovaním Osobných údajov kupujúceho môže obchodník poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Okrem osôb prepravujúcich tovar nebudú osobné údaje obchodníkom bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho odovzdávané tretím osobám. Osobné údaje budú spracovávané po dobu 1 roka, potom sa vymažú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
1. Ochrana osobných údajov
1.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť obchodníkovi svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou, je povinný oznámiť obchodníkovi svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ alebo IČ DPH, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
1.3. Kupujúci uzavretím kúpnej zmluvy vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), aby obchodník spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje predávajúcemu svoj súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe. Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje obchodníkovi tento súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Obchodník po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúceho obchodníkovi.
1.4. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 1 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a obchodníkom.
1.5. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 1 písm. i) ZnOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Obchodník vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej obchodníkovi.
1.6. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od obchodníka vyžadovať:
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu podľa § 26 ods. 3 ZnOOÚ; pri vydaní rozhodnutia podľa odseku 4 písm. b) ZnOOÚ je kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na spracúvanie,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- opravu jej nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu jej osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania podľa § 13 ods. 1 ZnOOÚ; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.
1.8. Právo kupujúceho možno obmedziť len podľa odseku 1 písm. d) a e) ZnOOÚ, ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
1.9. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u obchodníka namietať voči
- spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
- využívaniu osobných údajov uvedených v § 7 ods. 4 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
- poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 7 ods. 4 písm. d) na účely priameho marketingu.
1.10. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u obchodníka kedykoľvek namietať:
- voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 7 ods. 4 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, obchodník je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia,
- a nepodrobiť sa rozhodnutiu obchodníka, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa takéto rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať obchodníka o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom obchodník je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia obchodník informuje kupujúceho v lehote podľa § 21 ods. 3 ZnOOÚ. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak rozhodnutie bolo prijaté v priebehu uzatvárania alebo plnenia zmluvy uzatváranej medzi predávajúcim a obchodníkom za predpokladu, že sa vyhovelo požiadavke kupujúceho, ktorá je obsahom zmluvy, alebo kupujúcemu bolo na základe dohody udelené právo kedykoľvek počas platnosti zmluvy uplatniť svoj názor.
1.11. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca. Ak kupujúci nežije, jeho práva, ktoré mala podľa ZnOOÚ môže uplatniť blízka osoba. Požiadavky kupujúceho podľa § 20 ods. 1 písm. a), d) až f) ZnOOÚ splní obchodník bezplatne. Informácie podľa § 20 ods. 1 písm. b) a c) ZnOOÚ obchodník poskytne kupujúcemu bezplatne s výnimkou úhrady vo výške, ktorá nesmie prekročiť výšku materiálnych nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak. Obchodník vyhovie požiadavkám kupujúceho podľa § 20 ZnOOÚ a písomne ju informuje najneskoršie do 30 dní od ich prijatia. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 20 ods. 1 písm. d) a e) ZnOOÚ obchodník bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a úradu.
1.12. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ spracúva osobné údaje kupujúceho na účely doručenia tovaru prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:
- Slovenská pošta, a.s., Sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36 631 124
1.13. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení.
Obchodné podmienky sú platné od 13.3.2022 do odvolania.
Informácie pre Kupujúcich: V prípade zmeny obchodných podmienok, sú platné obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu nákupu.